Del : SMS

B&O skal have stærkere butikker

pix-bogo-alm
Foto:

Den danske producent af lyd- og videoelektronik Bang & Olufsen skal have styrket sine såkaldte B1-butikker, der udelukkende sælger B&O, og have mere gang i åbningen af butikker på de nye vækstmarkeder. Det skriver dagbladet Børsen

Artiklen fortsætter under annoncen
En række af de butiksejere, som har satset på kun at sælge de lækkert designede men ikke helt billige produkter fra Struer, er bukket under i løbet af de seneste par års lavkonjunktur-rasen.

Nedgangen i antallet af B&O's såkaldte B1-butikker og shop-in-shops, hvor der sælges andre mærker end B&O, kom, efter at koncernen selv over en længere årrække har skåret ned for at højne kvaliteten i det yderste, vigtige led i kæden fra producent til slutbruger. Så nu er der kun omkring 1000 tilbage - for 10 år siden var der langt over dobbelt så mange.

Men nu skal butiksplatformen styrkes, så B&O har en platform at vokse på, efterhånden som forholdene rundt på etablerede markeder og nye vækstmarkeder igen bliver »normale«.

Det oplyser koncernchef Kalle Hvidt Nielsen, som allerede ved præsentationen af kvartalsmeddelelsen efter tre kvartaler af 2009/2010 kunne oplyse, at ganske vist var der netto 50 færre B1-butikker end ét år tidligere, men 80 pct. af nedgangen var sket i første halvår, så den nedadgående kurve flader ud.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere