Del : SMS
Premium

Reklamebureauerne skovler penge ind

kims2_kampagne_business

Effektivisering i reklamebranchen har fordoblet overskuddet. Det viser en analyse af 40 danske reklamebureauer.

Der er grund til optimisme i toppen af reklamebranchen. En analyse af de seneste tre årsregnskaber hos de 40 største reklamebureauer viser, at overskuddet for brancheudsnittet er steget med næsten 100 procent på blot to år.

Regnskabsanalysen viser en svag udvikling i bruttoresultat over hele analyseperioden med 2,4%, medens driftsresultatet er steget med hele 76,0%. Denne fremgang har tydeligt kunne mærkes på bundlinjen, der steg med 96,8%. Dette skildrer en tydelig effektivisering af de årlige omkostningerne for de 40 virksomheder. Effektivisering er dog ikke gået ud over antallet af medarbejdere i DRRB's branchetal, der er steget i perioden 2009-2010 med 130 medarbejdere og været uændret fra 2010-2011. Derimod viser DRRB's egen branchestatistik at den gennemsnitlige bruttoavance er ca. 927.000 kr. pr. medarbejder svarende til en gennemsnitlig stigning på 7 % i forhold til 2010.

Afkastningsgraden i branchen ligger med over 9 procent over den generelle tendens blandt Danmarks 1000 største virksomheder, taget fra Berlingskes Guld1000-analyse.

Køb analysen nedenfor og få se alle detaljerne om branchen og detaljerede økonomiske nøgletal for samtlige virksomheder.



Køb adgang til denne artikel

Styksalg 990 kr.
Fri adgang 6 måned 3.000 kr.
Fri adgang 1 år 5.000 kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

FÅ BESKED OM SENESTE ANALYSER, RAPPORTER OG GUIDES I BUSINESS PREMIUM

Vi udsender to til tre gange om måneden et nyhedsbrev om nye analyser, du kan hente i Premium.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

Seneste Premium Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere