Del : SMS
Berlingske Business

Reklamebureauerne skovler penge ind

Der er grund til optimisme i toppen af reklamebranchen. En analyse af de seneste tre årsregnskaber hos de 40 største reklamebureauer viser, at overskuddet for brancheudsnittet er steget med næsten 100 procent på blot to år.

Regnskabsanalysen viser en svag udvikling i bruttoresultat over hele analyseperioden med 2,4%, medens driftsresultatet er steget med hele 76,0%. Denne fremgang har tydeligt kunne mærkes på bundlinjen, der steg med 96,8%. Dette skildrer en tydelig effektivisering af de årlige omkostningerne for de 40 virksomheder. Effektivisering er dog ikke gået ud over antallet af medarbejdere i DRRB's branchetal, der er steget i perioden 2009-2010 med 130 medarbejdere og været uændret fra 2010-2011. Derimod viser DRRB's egen branchestatistik at den gennemsnitlige bruttoavance er ca. 927.000 kr. pr. medarbejder svarende til en gennemsnitlig stigning på 7 % i forhold til 2010.

Afkastningsgraden i branchen ligger med over 9 procent over den generelle tendens blandt Danmarks 1000 største virksomheder, taget fra Berlingskes Guld1000-analyse.

Køb analysen nedenfor og få se alle detaljerne om branchen og detaljerede økonomiske nøgletal for samtlige virksomheder.



Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere