Del : SMS
Premium

PR-bureauer fordobler bundlinjen

PR-Brancheanalyse2012

Mens mange brancher fortsat er fanget i finanskrisens stormvejr, kommer PR-bureauerne ud med et bragende overskud. På blot to år har branchens 42 største aktører fordoblet årsresultatet.

PR-bureauerne er ikke kun dygtige til at kommunikere. De er også dygtige til at drive forretning. Det viser en ny analyse af de 42 største PR-bureauer lavet af Berlingske Research

Branchen har samlet set næsten præsteret en fordobling af årsresultatet over de seneste 3 år, til trods for at udviklingen i bruttofortjenesten stort set har været status quo. Mere uddybende er driftsresultatet steget med 83 pct. og årsresultatet med ca. 95 pct. fra 21 millioner i 2008-09 til 40 millioner i 2010-11. Det tegner et billede af en branche, hvor selskaberne har formået at optimere, effektivisere og trimme deres virksomhed med positivt resultat. Denne udvikling er særlig imponerende set i lyset af de seneste års finanskrise, hvor det generelle erhvervsklima har været dårligt.

30 af analysens 42 selskaber kunne i 2011 fremvise et overskud, mens 28 selskaber oplevede en stigning i årsresultatet fra 2010 til 2011. En tredjedel af virksomhederne har dog fortsat ikke fundet vej ud af krisen og for enkelte virksomheder ser det sort ud.

Køb adgang til denne artikel

Styksalg 990 kr.
Fri adgang 6 måned 3.000 kr.
Fri adgang 1 år 5.000 kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

FÅ BESKED OM SENESTE ANALYSER, RAPPORTER OG GUIDES I BUSINESS PREMIUM

Vi udsender to til tre gange om måneden et nyhedsbrev om nye analyser, du kan hente i Premium.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

Seneste Premium Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere