Del : SMS
Berlingske Business

PR-bureauer fordobler bundlinjen

PR-bureauerne er ikke kun dygtige til at kommunikere. De er også dygtige til at drive forretning. Det viser en ny analyse af de 42 største PR-bureauer lavet af Berlingske Research

Branchen har samlet set næsten præsteret en fordobling af årsresultatet over de seneste 3 år, til trods for at udviklingen i bruttofortjenesten stort set har været status quo. Mere uddybende er driftsresultatet steget med 83 pct. og årsresultatet med ca. 95 pct. fra 21 millioner i 2008-09 til 40 millioner i 2010-11. Det tegner et billede af en branche, hvor selskaberne har formået at optimere, effektivisere og trimme deres virksomhed med positivt resultat. Denne udvikling er særlig imponerende set i lyset af de seneste års finanskrise, hvor det generelle erhvervsklima har været dårligt.

30 af analysens 42 selskaber kunne i 2011 fremvise et overskud, mens 28 selskaber oplevede en stigning i årsresultatet fra 2010 til 2011. En tredjedel af virksomhederne har dog fortsat ikke fundet vej ud af krisen og for enkelte virksomheder ser det sort ud.

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere