Del : SMS
Berlingske Business

PR-branchen: Vind i sejlene men problemer på bundlinjen

PR-bureauerne har klaret sig relativt godt gennem krisen i dansk økonomi.

Der vil dog generelt kunne skabes større værdi, hvis PR-virksomhederne kommer tidligere på banen ude hos kunderne og ikke kun, når behovet pludselig opstår, mener brancheforeningen.

Samtidig udtrykker flere af PR-virksomhederne i en survey fra Berlingske´Research bekymring for prispres og for at kommunikation bliver in-house hos kunderne.

33 ud af de 43 virksomheder havde overskud i 2013.


Det får du blandt andet med i analysen:

  • Analyse af udvikling i omsætning
  • Analyse af egenkapitalforrentning, soliditetsgrad og afkastningsgrad
  • Mulighed for at rangere virksomhederne ud fra forskellige regnskabsdata
  • Interview med Søren Kaster, formand for Public Relations Branchen
  • 14 virksomheders egne forventninger til blandt omsætning og antal ansatte
  • 10 virksomheders vurdering af effekten af Waterfront-sagen på hele branchen

 

Køb analysen nedenfor og download den direkte fra siden.

Overvej et abonnement og få også adgang til andre brancheanalyser, f.eks.: 59 revisionsvirksomheder ; Hårde tider for IT-konsulenterne ; Møbelproducenter skruer op for optimismen

 

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere