Del : SMS
Berlingske Business

PR-branchen: Vind i sejlene men problemer på bundlinjen

PR-bureauerne har klaret sig relativt godt gennem krisen i dansk økonomi.

Der vil dog generelt kunne skabes større værdi, hvis PR-virksomhederne kommer tidligere på banen ude hos kunderne og ikke kun, når behovet pludselig opstår, mener brancheforeningen.

Samtidig udtrykker flere af PR-virksomhederne i en survey fra Berlingske´Research bekymring for prispres og for at kommunikation bliver in-house hos kunderne.

33 ud af de 43 virksomheder havde overskud i 2013.


Det får du blandt andet med i analysen:

  • Analyse af udvikling i omsætning
  • Analyse af egenkapitalforrentning, soliditetsgrad og afkastningsgrad
  • Mulighed for at rangere virksomhederne ud fra forskellige regnskabsdata
  • Interview med Søren Kaster, formand for Public Relations Branchen
  • 14 virksomheders egne forventninger til blandt omsætning og antal ansatte
  • 10 virksomheders vurdering af effekten af Waterfront-sagen på hele branchen

 

Køb analysen nedenfor og download den direkte fra siden.

Overvej et abonnement og få også adgang til andre brancheanalyser, f.eks.: 59 revisionsvirksomheder ; Hårde tider for IT-konsulenterne ; Møbelproducenter skruer op for optimismen

 

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen