Del : SMS
Premium

PR-branchen: Vind i sejlene men problemer på bundlinjen

PR

En ny analyse fra Berlingske Research viser, at PR-virksomhederne har haft en samlet stigning i bruttoresultatet på 1 % fra 2011 til 2013, men bundlinjen giver stadig problemer. Læs hele analysen og se virksomhedernes forventninger til fremtiden.

PR-bureauerne har klaret sig relativt godt gennem krisen i dansk økonomi.

Der vil dog generelt kunne skabes større værdi, hvis PR-virksomhederne kommer tidligere på banen ude hos kunderne og ikke kun, når behovet pludselig opstår, mener brancheforeningen.

Samtidig udtrykker flere af PR-virksomhederne i en survey fra Berlingske´Research bekymring for prispres og for at kommunikation bliver in-house hos kunderne.

33 ud af de 43 virksomheder havde overskud i 2013.


Det får du blandt andet med i analysen:

  • Analyse af udvikling i omsætning
  • Analyse af egenkapitalforrentning, soliditetsgrad og afkastningsgrad
  • Mulighed for at rangere virksomhederne ud fra forskellige regnskabsdata
  • Interview med Søren Kaster, formand for Public Relations Branchen
  • 14 virksomheders egne forventninger til blandt omsætning og antal ansatte
  • 10 virksomheders vurdering af effekten af Waterfront-sagen på hele branchen

 

Køb analysen nedenfor og download den direkte fra siden.

Overvej et abonnement og få også adgang til andre brancheanalyser, f.eks.: 59 revisionsvirksomheder ; Hårde tider for IT-konsulenterne ; Møbelproducenter skruer op for optimismen

 

Køb adgang til denne artikel

Styksalg 990 kr.
Fri adgang 6 måned 3.000 kr.
Fri adgang 1 år 5.000 kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

FÅ BESKED OM SENESTE ANALYSER, RAPPORTER OG GUIDES I BUSINESS PREMIUM

Vi udsender to til tre gange om måneden et nyhedsbrev om nye analyser, du kan hente i Premium.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

Seneste Premium Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere