Del : SMS

Mikrobryggerier er god øl, men dårlig forretning

Mikrobryggeri
Mikrobryggeri Foto:

Er mikrobryggeriernes økonomi lige så god som øllet? Tjek den økonomiske sundhedstilstand for både de enkelte virksomheder og branchen som helhed.

De seneste ti år har mange nye mikrobryggerier set dagens lys. Selv om nogle drives af ildsjæle på hobbyniveau, kunne væksten i antallet af mikrobryggerier give anledning til at tro, at der er gode gevinster at hente.

Berlingske Research og Erhvervsbladet har gennemgået 46 mikrobryggeriers regnskaber. Her kan du hente en omfattende brancheanalyse og tilhørende artikler. Brancheanalysen tegner dog et dystert billede af en branche, hvor en stor del af virksomhedernes regnskaber viser stadigt mere røde tal på bundlinjen.

Spar tid på at researche på de enkelte virksomheder. Det har vi gjort for dig. Med brancheanalysen får du både et samlet overblik over branchens økonomiske tilstand, og du kan samtidig se de enkelte virksomheder og nemt sammenligne dem med hinanden.

Brancheanalysen dannede baggrund for artiklerne "God øl - men stadig en dårlig forretning", "Stærk partner giver styr på distributionen" og "Autentisk bryg for egne penge" i ErhvervsBladet. De tre artikler medfølger (4 sider fra Erhvervsbladet i PDF-format).

Materialet henvender sig til aktører, der har tilknytning til branchen, underleverandører, interesseorganisationer eller andre særligt interesserede læsere.

Køb adgang til denne artikel

Styksalg 1.050 kr.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

FÅ BESKED OM SENESTE ANALYSER, RAPPORTER OG GUIDES I BUSINESS PREMIUM

Vi udsender to til tre gange om måneden et nyhedsbrev om nye analyser, du kan hente i Premium.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

Sæt processerne i automatgear

Interview med Koncernchef, Thomas Honoré, ColumbusVi støder alle på det i vores arbejde. Forretningsprocesser, der ikke helt fungerer, er kedelige eller er omstændige, men ikke desto mindre nødvendige...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere