Del : SMS
Premium

Lyspunkter i en presset kurérbranche

Vi følger en UPS-chauffør på dagens arbejde. Foto:

Positiv udvikling i branchen for pakketransport og kurér-service. Stigende driftsresultat og færre virksomheder med røde tal præger de 40 største virksomheder i en branche, der går en svær fremtid i møde.

Branchen for pakketransport og kurér-service gennemlever i øjeblikket en turbulent periode, hvor den generelle stilstand i markederne giver sværere tider for transportvirksomhederne. 2011 har dog vist mindre lyspunkt i en ellers mørk tid for kurérbranchen. Bruttofortjenesten har fra 2010 til 2011 haft en fremgang på 4,5 procent. Dette underbygges yderligere af hovedsageligt positive driftsresultater i vores brancheudsnit. 34 ud af 40 kurérvirksomheder melder i deres seneste regnskabsrapporteringer om plus i driftsresultatet, mens det i 2010 kun var 29 ud af 40 virksomheder der kunne gøre det samme.

Brancheudsnittet har som helhed en positiv bundlinje på 360 millioner kroner, hvoraf over halvdelen stammer fra en enkelt virksomheder, mens seks virksomheder havde et negativt årsresultat.

Sammenlignet med Berlingske Business analysen af de 1.000 største virksomheder, Guld1000, udmærker branchen sig med en markant højere afkastningsgrad. Hvor Guld1000 ligger på omkring 7 procent, har branchen for pakketransport og kurér-service en afkastningsgrad på hele 18 procent.

Køb adgang til denne artikel

Styksalg 990 kr.
Fri adgang 6 måned 3.000 kr.
Fri adgang 1 år 5.000 kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

FÅ BESKED OM SENESTE ANALYSER, RAPPORTER OG GUIDES I BUSINESS PREMIUM

Vi udsender to til tre gange om måneden et nyhedsbrev om nye analyser, du kan hente i Premium.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

Seneste Premium Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere