Del : SMS
Premium

Hjemme godt, men ude bedst for de danske modetøjsselskaber

De danske modetøjsselskaber kigger i stadig større grad mod udlandet for at hente omsætning og kapital hjem til branchen.

Berlingskes analyse af modebranchen i Danmark dækker en række virksomheder, der har som hovedaktivitet at designe og producere tøj til såvel børn, unge, mænd og kvinder. De medvirkende selskaber er udvalgt kvalitativt i samarbejde med Michael Hillmose, der er international chef forbrancheforeningen Dansk Mode. Hele branchen dækker over cirka 600 virksomheder. Ifølge Michael Hillmose står 50 af virksomhederne dog for omkring 90 % af omsætningen i branchen, hvorfor de økonomiske udviklinger, der afdækkes i vores analyse, godt kan siges at være repræsentative for branchen som helhed

Nedgangen i dansk privatforbrug efter finanskrisen har gjort, at branchen kæmper med en tilbagegang i profitabiliteten. Alligevel viser analysen fra Berlingske Research, at ikke færre end 43 selskaber har formået at skabe et overskud alle tre år i perioden fra 2010 til 2013.

Køb Berlingskes analyse og find ud af hvilke selskaber, der alligevel har formået at tjene penge i nedgangstiderne.

Dette får du også med i analysen:

- Analyse af egenkapitalforrentning, soliditetsgrad og afkastningsgrad

- Interview med nøgleperson fra branchen

- Konkurrence fra udlandet

- Forventninger til fremtiden
 

Køb analysen nederst på siden og download den.

Køb adgang til denne artikel

Styksalg 990 kr.
Fri adgang 6 måned 3.000 kr.
Fri adgang 1 år 5.000 kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

FÅ BESKED OM SENESTE ANALYSER, RAPPORTER OG GUIDES I BUSINESS PREMIUM

Vi udsender to til tre gange om måneden et nyhedsbrev om nye analyser, du kan hente i Premium.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

Seneste Premium Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere