Del : SMS
Berlingske Business

Hjemme godt, men ude bedst for de danske modetøjsselskaber

Berlingskes analyse af modebranchen i Danmark dækker en række virksomheder, der har som hovedaktivitet at designe og producere tøj til såvel børn, unge, mænd og kvinder. De medvirkende selskaber er udvalgt kvalitativt i samarbejde med Michael Hillmose, der er international chef forbrancheforeningen Dansk Mode. Hele branchen dækker over cirka 600 virksomheder. Ifølge Michael Hillmose står 50 af virksomhederne dog for omkring 90 % af omsætningen i branchen, hvorfor de økonomiske udviklinger, der afdækkes i vores analyse, godt kan siges at være repræsentative for branchen som helhed

Nedgangen i dansk privatforbrug efter finanskrisen har gjort, at branchen kæmper med en tilbagegang i profitabiliteten. Alligevel viser analysen fra Berlingske Research, at ikke færre end 43 selskaber har formået at skabe et overskud alle tre år i perioden fra 2010 til 2013.

Køb Berlingskes analyse og find ud af hvilke selskaber, der alligevel har formået at tjene penge i nedgangstiderne.

Dette får du også med i analysen:

- Analyse af egenkapitalforrentning, soliditetsgrad og afkastningsgrad

- Interview med nøgleperson fra branchen

- Konkurrence fra udlandet

- Forventninger til fremtiden
 

Køb analysen nederst på siden og download den.

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere