Del : SMS
Premium

HI-FI-producenter i teknologisk overlevelseskamp

Hi-Fi Klubben i butikken i Århus.
Overskrift
Hi-Fi Klubben i butikken i Århus. Foto:
A view of the new Apple iPod Hi-Fi which was introduced by Apple CEO Steve Jobs at an event for press and industry analysts at A
Overskrift
Foto:

Krisen har i den grad kradset blandt danske HI-FI-selskaber. I dag købes musikken på nettet og afspilles på andre digitale medier. Derfor må branchen nu omstille sig, hvis de vil overleve.

HI-FI-producenter presses af unge forbrugere. Det skal være småt, godt og effektivt - også når man sidder i bussen eller metroen. De færreste investerer i dag i dyre musikanlæg til stuen. Langt de fleste danske producenter af Hi-Fi-anlæg kæmper for at finde den helt rigtige formel til overlevelse.

Der var engang, hvor musikelskere investerede 25.000 kr. eller mere i Hi-Fi-anlæg, hvis forstærkere og højttalere gjorde det muligt at drømme sig til stede i koncertsalen, hvor Pink Floyd eller for den sags skyld radiosymfoniorkestret var på scenen med smægtende vellyd og vidunderlig klang. I dag hører de fleste yndlingsmusikken på deres iPod eller MP3-afspiller, og branchen er derfor nu tvunget til at tilpasse sig den hastige teknologiske udvikling.

En analyse af branchens økonomi foretaget af Berlingske Research viser blandt andet, at fraregner man B&O, som er langt større end alle de øvrige danske Hi-FI-producenter til sammen, kører branchen som helhed med negativ soliditet. Den gennemsnitlige soliditet er minus 17,5, hvilket i høj grad indikerer krise og konkursretning for en række af branchens producenter.

Her kan du købe adgang til alle data bag brancheanalysen, samt de artikler, der blev udarbejdet på baggrund heraf.

Spar tid på at researche på de enkelte virksomheder. Det har vi gjort for dig.

Med analysen får du både et samlet overblik over branchens økonomiske tilstand, og du kan samtidig se de enkelte virksomheder og nemt sammenligne dem med hinanden. Materialet indeholder både grafikker og tabeller.

Analysen er udarbejdet i november 2011.

Køb adgang til denne artikel

Styksalg 990 kr.
Fri adgang 6 måned 3.000 kr.
Fri adgang 1 år 5.000 kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

FÅ BESKED OM SENESTE ANALYSER, RAPPORTER OG GUIDES I BUSINESS PREMIUM

Vi udsender to til tre gange om måneden et nyhedsbrev om nye analyser, du kan hente i Premium.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

Seneste Premium Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere