Del : SMS
Berlingske Business

HI-FI-producenter i teknologisk overlevelseskamp

HI-FI-producenter presses af unge forbrugere. Det skal være småt, godt og effektivt - også når man sidder i bussen eller metroen. De færreste investerer i dag i dyre musikanlæg til stuen. Langt de fleste danske producenter af Hi-Fi-anlæg kæmper for at finde den helt rigtige formel til overlevelse.

Der var engang, hvor musikelskere investerede 25.000 kr. eller mere i Hi-Fi-anlæg, hvis forstærkere og højttalere gjorde det muligt at drømme sig til stede i koncertsalen, hvor Pink Floyd eller for den sags skyld radiosymfoniorkestret var på scenen med smægtende vellyd og vidunderlig klang. I dag hører de fleste yndlingsmusikken på deres iPod eller MP3-afspiller, og branchen er derfor nu tvunget til at tilpasse sig den hastige teknologiske udvikling.

En analyse af branchens økonomi foretaget af Berlingske Research viser blandt andet, at fraregner man B&O, som er langt større end alle de øvrige danske Hi-FI-producenter til sammen, kører branchen som helhed med negativ soliditet. Den gennemsnitlige soliditet er minus 17,5, hvilket i høj grad indikerer krise og konkursretning for en række af branchens producenter.

Her kan du købe adgang til alle data bag brancheanalysen, samt de artikler, der blev udarbejdet på baggrund heraf.

Spar tid på at researche på de enkelte virksomheder. Det har vi gjort for dig.

Med analysen får du både et samlet overblik over branchens økonomiske tilstand, og du kan samtidig se de enkelte virksomheder og nemt sammenligne dem med hinanden. Materialet indeholder både grafikker og tabeller.

Analysen er udarbejdet i november 2011.

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere