Del : SMS
Premium

Her er vikarbureauerne der scorer kassen

Vikarburreau2012billede

De danske vikarbureauer er kommet godt igennem krisen, og 31 ud af 36 selskaber har nu overskud. Det viser en ny brancheanalysen lavet af Berlingske Research. Se hvem der har skabt en god forretning og hvem der fortsat lider.

Branchen for vikarbureauer er endelig ved at stabilisere sig efter nogle turbulente år. I årene op til 2007 havde bureauerne oplevet en stærk vækst i både omsætningen og antallet af nystartede virksomheder. Det medførte høj konkurrence i markedet og på trods af rigtig gode tider, gjorde konkurrencen det svært at tjene penge.

Sidste år begyndte vi igen at se overskud i vikarbranchen. Det skyldtes blandt andet øget efterspørgsel fra private virksomheder samt tilpasninger som blev foretaget i krisetiden.

Brancheudsnittet vi har set nærmere på, har hovedsageligt positive driftsresultater. 31 ud af 36 vikarbureauer melder i den seneste regnskabsrapportering om plus mens det i 2008/2009 kun var 17 ud af 36 virksomheder der kunne gøre det samme.

Køb adgang til hele analysen nedenfor og få det store overblik, og se, hvem der klarer sig godt, og hvem der har røde tal på bundlinjen. Rapporten downloades direkte fra siden efter gennemført køb.

Sådan har vi udvalgt selskaberne.

Analysen af vikarbureauer omfatter 36 selskaber. Udvælgelsen er foretaget med udgangspunkt i Dansk Erhvervs liste over vikarbureauer med mere end 50 ansatte. Antal ansatte er fundet på baggrund af CVR, hvor virksomhederne angiver intervaller for ansatte personer. På baggrund af regnskabstallene udarbejdes nøgletal for hver enkelt virksomhed og for branchen. Tal for omsætning bliver kun oplyst i få regnskaber og indgår derfor ikke i analysen. Analysen er udarbejdet ud fra virksomhedernes tre seneste årsregnskaber. For at kunne foretage analyse af virksomhederne, forudsætter det at det er samme regnskabsperiode der analyseres på, på tværs af virksomheder. Da virksomheder ikke altid offentliggør regnskaber samtidigt kan det betyde at de nyeste regnskaber udelades i starten, da for lille en del af virksomhederne i analysen har udgivet regnskaber for perioden.

Køb adgang til denne artikel

Styksalg 990 kr.
Fri adgang 6 måned 3.000 kr.
Fri adgang 1 år 5.000 kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

FÅ BESKED OM SENESTE ANALYSER, RAPPORTER OG GUIDES I BUSINESS PREMIUM

Vi udsender to til tre gange om måneden et nyhedsbrev om nye analyser, du kan hente i Premium.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

Seneste Premium Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere