Del : SMS
Premium

Faldende fortjeneste for de danske softwareudbydere

Mark Qvist Petersen er programmør og softwareudvikler og hjælper virksomheder til at prøve og modstå hackerangreb Foto:

Den danske softwarebranche har, trods efterdønninger fra finanskrise og generel afmatning i samfundsøkonomien, formået at skabe en stigende omsætning i analyseperioden 2011-2013. Alligevel er branchens resultater faldende i Berlingske Researchs analyse af softwareudviklere.

Som en af kun få brancher i Danmark kan softwareudviklerne i Danmark siges at være kommet igennem finanskrise og samfundsøkonomisk afmatning uden større tab på bundlinjen. 

En gennemgang af regnskaberne for de 54 største virksomheder i branchen viser at nettoomsætningen, for de af virksomhederne der oplyser denne, er steget fra 2011 til 2013. Alligevel er driftsresultatet og årets resultat faldet i samme periode.

Køb Berlingske Researchs nye brancheanalyse for softwareudviklere i Danmark for at lære mere om udviklingen i branchen og dens virksomheder.


Dette får du også med i analysen:

• Analyse af egenkapitalforrentning, soliditetsgrad og afkastningsgrad
• Udtalelser fra brancheforeningen IT-Branchen
• Forventninger til fremtiden

Køb analysen nedenfor og download den direkte fra siden 

 


Køb adgang til denne artikel

Styksalg 990 kr.
Fri adgang 6 måned 3.000 kr.
Fri adgang 1 år 5.000 kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

FÅ BESKED OM SENESTE ANALYSER, RAPPORTER OG GUIDES I BUSINESS PREMIUM

Vi udsender to til tre gange om måneden et nyhedsbrev om nye analyser, du kan hente i Premium.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

Seneste Premium Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere