Del : SMS

Analyse: Er reklamebranchen igen i frit fald?

Reklamebranchen
Kilde: AMC Networks Press Center

Berlingske Research har analyseret regnskaberne for 52 af de største virksomheder i reklamebranchen. Analysen tegner et billede af en branche, som har kæmpet med problemer på både top- og bundlinjen.

Udviklingen går desværre imod reklamebranchen set henover en årrække. Annonceomsætningen i Danmark har negativ vækst. Bureauerne står overfor kunder, som kigger nøje på prisen på reklamebudgetternes delelementer. Samtidig er lovgivningen for den voksende digitale markedsføring en 'dark horse' for branchen.

Overordnet set er der store udfordringer i reklamebranchen, der er præget af mange røde tal på bundlinjen. Især regnskabsåret 2012 har været et hårdt år for flere virksomheder; her udviste hele 14 ud af de 52 analyserede virksomheder et negativt årsresultat. Dette er mere end for de to foregående år. 

Selvom der findes en del virksomheder, som er hårdt presset, viser analysen samtidig, at der er flere succes-virksomheder, der har formået at levere et rigtig stærkt resultat, til trods for svære forudsætninger på markedet. 


Det får du med analysen:
  • Branchens udvikling i de seneste tre år beskrevet i detaljer
  • Analyse af egenkapitalforrentning, afkastningsgrad og soliditetsgrad
  • Rangering af de enkelte virksomheder ud fra økonomiske nøgletal
  • Fordeling af overskud og underskud
  • Sammenligning af nøgletal med Berlingske Business GULD1000
  • Interview med Tine Aurvig-Huggenberger, formand for brancheforeningen Kreativitet & Kommunikation
  • Forventninger til fremtiden

 Køb analysen nedenfor og download den direkte fra siden.

Køb adgang til denne artikel

Styksalg 990 kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Unsubscribe

FÅ BESKED OM SENESTE ANALYSER, RAPPORTER OG GUIDES I BUSINESS PREMIUM

Vi udsender to til tre gange om måneden et nyhedsbrev om nye analyser, du kan hente i Premium.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

Sæt processerne i automatgear

Interview med Koncernchef, Thomas Honoré, ColumbusVi støder alle på det i vores arbejde. Forretningsprocesser, der ikke helt fungerer, er kedelige eller er omstændige, men ikke desto mindre nødvendige...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere