Del : SMS
Berlingske Business

Analyse: Er reklamebranchen igen i frit fald?

Udviklingen går desværre imod reklamebranchen set henover en årrække. Annonceomsætningen i Danmark har negativ vækst. Bureauerne står overfor kunder, som kigger nøje på prisen på reklamebudgetternes delelementer. Samtidig er lovgivningen for den voksende digitale markedsføring en 'dark horse' for branchen.

Overordnet set er der store udfordringer i reklamebranchen, der er præget af mange røde tal på bundlinjen. Især regnskabsåret 2012 har været et hårdt år for flere virksomheder; her udviste hele 14 ud af de 52 analyserede virksomheder et negativt årsresultat. Dette er mere end for de to foregående år. 

Selvom der findes en del virksomheder, som er hårdt presset, viser analysen samtidig, at der er flere succes-virksomheder, der har formået at levere et rigtig stærkt resultat, til trods for svære forudsætninger på markedet. 


Det får du med analysen:
  • Branchens udvikling i de seneste tre år beskrevet i detaljer
  • Analyse af egenkapitalforrentning, afkastningsgrad og soliditetsgrad
  • Rangering af de enkelte virksomheder ud fra økonomiske nøgletal
  • Fordeling af overskud og underskud
  • Sammenligning af nøgletal med Berlingske Business GULD1000
  • Interview med Tine Aurvig-Huggenberger, formand for brancheforeningen Kreativitet & Kommunikation
  • Forventninger til fremtiden

 Køb analysen nedenfor og download den direkte fra siden.

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere