Del : SMS
Berlingske Business

Analyse af dagligvarehandel

Branchen for dagligvarehandel indeholder fem slags aktører, der til dels overlapper hinanden; supermarkeder, internetsupermarkeder, engrosvirksomheder, distributører og kioskkæder. Flere af analysens deltagere inkluderer mere end en af ovenstående forretningsområder.

Branchens generelle udfordringer er især som følge af en mere skærpet konkurrencesituation. Butikkerne har længere åbningstider, der er kamp om de gode beliggenheder og mange ressourcer bliver brugt på at opnå en konkurrencedygtig forretningsmodel. Disse tiltag koster mange millioner kroner, hvorfor branchens margin bliver endnu mindre.

Analysen består af to produkter:

Brancheanalysen:    
  • Analyse af egenkapitalforrentning, soliditetsgrad og afkastningsgrad
  • Detaljerede nøgletal for hver enkelt virksomhed og samlet set 
  • Interview med nøgleperson fra branchen
Berlingskes MediaPanel - om fremtidens supermarked:
  • Forventninger og holdninger til benyttelse af supermarkeder og netsupermarkeder
  • Holdninger til økologi og bæredygtighed
  • Ønsker til yderligere services i supermarkederne
  • Udenlandske supermarkeder overfor danske
  • Over 1.300 kvalitative besvarelser
Berlingskes Mediapanel er et forum bestående fortrinsvis af vores egne læsere, og der er derfor ikke tale om et repræsentativt udsnit af befolkningen; i stedet er respondenterne typisk ressourcestærke og fra København og omegn.
 
Køb analysen nedenfor og download den direkte fra siden
 


Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere