Del : SMS
Premium

Analyse af 40 virksomheder indenfor børneudstyr

 .
Foto:

Ændrede forbrugsmønstre i forbindelse med finanskrisen samt et faldende fødselstal har medvirket til en øget konkurrence blandt virksomhederne i branchen.

Udviklingen i handel med produkter målrettet babyer og småbørn har i de seneste år udviklet sig markant. Markedet har oplevet en stor tilgang af nye nicheforretninger, som forsøger at imødekomme forbrugernes stadig mere komplicerede og specialiserede ønsker.

For at undersøge hvordan udviklingen i markedet er forløbet i de seneste år, har Berlingske Research samlet en række danske virksomheder, som beskæftiger sig med produktion eller handel af produkter og udstyr til babyer og småbørn. Virksomhederne i brancheudsnittet beskæftiger sig primært med udvikling, produktion og salg af blandt andet barnevogne, børnemøbler, baby- og børnetøj samt legetøj af forskellig art.

Overordnet set er der store udfordringer i branchen, der er præget af mange røde tal på bundlinjen. Især 2012 har været et hård år for flere virksomheder; her udviste hele 11 ud af de 40 analyserede virksomheder et negativt årsresultat. Det tal lå i hvert af årene 2010 og 2011 på otte virksomheder. Der er en overrepræsentation af virksomheder med et negativt årsresultat blandt analysens mindste virksomheder. 

Selvom der som sagt findes en del virksomheder som er hårdt presset, viser analysen samtidig, at der er flere succes virksomheder, der har formået at levere et rigtig stærkt resultat, til trods for de svære forudsætninger der hersker i branchen. 


Det får du også med i analysen:
  • Branchens udvikling i de seneste tre år beskrevet i detaljer
  • Analyse af egenkapitalforrentning, afkastningsgrad og soliditetsgrad
  • Rangering af de enkelte virksomheder ud fra økonomiske nøgletal
  • Fordeling af overskud og underskud
  • Sammenligning af nøgletal med Berlingske Business GULD1000
  • Interview med Marianne Levinsen, fremtidsforsker i Fremfors
  • Forventninger til fremtiden

 Køb analysen nedenfor og download den direkte fra siden.

Køb adgang til denne artikel

Styksalg 990 kr.
Fri adgang 6 måned 3.000 kr.
Fri adgang 1 år 5.000 kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

FÅ BESKED OM SENESTE ANALYSER, RAPPORTER OG GUIDES I BUSINESS PREMIUM

Vi udsender to til tre gange om måneden et nyhedsbrev om nye analyser, du kan hente i Premium.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

Seneste Premium Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere