Del : SMS
Premium

2.000 bankkunder taler ud

Hvor tilfreds er kunderne med deres bank??
Foto:

Hver 4. bankkunde overvejer et bankskifte viser en undersøgelse blandt 2.000 bankkunder foretaget af Berlingske Research i 2012. Se undersøgelsens detaljer og læs bankkundernes egne svar.

Hver fjerde bankkunde undersøger jævnligt fordelene ved et bankskifte. Bedre rente og lavere gebyrer tæller, men lige så vigtig er beliggenhed, tillid og personlige relationer når danskerne skal vælge bank. Det viser en undersøgelse foretaget af Berlingske Research blandt 2.000 bankkunder i fra Berlingskes Mediepanel.

Se hvilke banker, som har flest tvivlende kunder, og læs deres begrundelser. Sammenlign svar fra de kunder i de forskellige banker og sammenlign dem med konkurrenternes og få forslag til forbedringer fra kunderne selv. Køb adgang til undersøgelsen nederst på siden og få alle detaljerne i et excel-ark.

bankgraf2_2012_ny

Du får et stort dataark med alle de individuelle svar, så du kan se, hvilken bank de enkelte respondenter svarer om. Du får også de overordnede tal fra analyse krydset på landets banker.

Bankgraf_undersøgelse2012_Ny

Se undersøgelsens resultater og læs kundernes egne svar på, hvorfor de har valgt den pågældende bank, hvorfor de er tilfredse/utilfredse med banken generel og den rådgivning de får.

Læs svarene fra de tilfredse bankkunder:

"Min bank er konkurrencedygtig på pris og produkter. Vi bruger meget de digitale løsninger og er meget glade for mobil- og tabletbanken. Og så er det super at kunne få fat i sin bank sent om aftenen og i weekenden, for det er der, vi har tid til at ordne vores bankforretninger."

"Vi har en super sød og hjælpsom bankrådgiver, som er der, når vi har brug for ham og ellers blander banken sig ikke det store i vores økonomi."

"Jeg kan benytte mig af rådgivningen; priserne er i underkanten af markedspriserne.Jeg har flere sparingspartnere, hvilket gør mine beslutninger bedre."

"Hurtig tilbagemelding - udelukkende mailkontakt, da det er banken Rømø, og jeg bor i kbh. Venlige, tydelige prisstrukturer, ukompliceret sagsbehandling"

"Generelt får jeg de ydelser jeg ønsker til en pris jeg kan acceptere. Derudover er det i mine øjne et plus, at banken er synlig i lokalsamfundet som f.ex. sponsor af breddeidræt, foreninger etc."

Og utilfredse bankkunder:

"Banken har en tilbøjelighed til at løbe fra aftaler og er vanskelig at kommunikere med."

"Fordi vi ikke har fået ordentlig rådgivning, men rådgiveren først og fremmest tænker på banken"

"Dårlig service, ingen ægte sund rådgivning men i stedet total snæversynet salgsorienteret forhold. Dyre udgifter og afgifter. Ingen særlig evner eller vilje til at få indsigt i kundens økonomi, dårlig forretningsvinkel: kunden er primært god til at mælkes og den anses ikke som forretningspartner ift låntagelser o.l. men som "byte". Kort sagt:?Dårlig forretningsmoral og en manglende klar ig rigtig opfattelse af bankens role i samfundets og landets økonomi."

"Jeg er både kunde som privatperson og med mit lille enkeltmandsfirma. I begge tilfælde føler jeg, at banken kun interesserer sig for virksomheder af en vis størrelse."

"Dårlig rådgivning og en omgang sælgergas - de er ikke neget bedre end sælger i detail-handlen ... de siger et og når man skal have det på skrift ændres situation og undskyldninger kommer frem ... trods at den danske befolkning har betalt rigeligt for bankpakker er der ikke megen hjælp at hente hos dem eller forståelse"

Køb adgang forneden og se alle undersøgelsens resultater krydset på de forskellige banker og alle de individuelle svar:

Pakken indeholder også artiklerne:

  • Bankkunder er tilfredse med banker
  • Hvad siger bankkunderne?
  • »Min kritiske sans er vakt«
  • Små banker er mest populære
  • Lokalbanker sættes under pres
  • Bedst at tage det roligt med bankskift

Køb adgang til denne artikel

Styksalg 1.998 kr.
Fri adgang 6 måned 3.000 kr.
Fri adgang 1 år 5.000 kr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

FÅ BESKED OM SENESTE ANALYSER, RAPPORTER OG GUIDES I BUSINESS PREMIUM

Vi udsender to til tre gange om måneden et nyhedsbrev om nye analyser, du kan hente i Premium.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

Seneste Premium Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere