Del : SMS
Berlingske Business

Pænt prishop på ejerlejligheder

Pix-ejerlejligheder
Der er kommet mere gang i salget af ejerlejligheder Foto:

Prisen på ejerlejligheder steg med syv procent sidste år. Alene i december gik prisen op med to procent. Fremgangen kommer efter et sløvt 2011.

Artiklen fortsætter under annoncen

Der er kommet gang i salget af ejerlejligheder. I 2012 steg priserne på ejerlejlighederne med syv procent, og det er accelereret hen mod slutningen af året.

Alene i december steg salgspriserne med to procent. Det viser nye tal fra Boligsidens Markedsindeks. Heri kan man også se, at salgstiderne er faldet i løbet af året, og der bliver givet et betragteligt mindre prisnedslag, når handlen skal i hus.

De nye og lidt bedre tider kommer efter et sløvt 2011, hvor der var markante prisfald på ejerlejligheder.

”Alt i alt var der fin fremgang på ejerlejlighedsmarkedet i 2012. Det skyldes blandt andet et markant faldende udbud af ejerlejligheder. Der er i dag under 7.000 ejerlejligheder eller 30 procent færre til salg end for 12 måneder siden,” siger kommunikationsdirektør hos Boligsiden.dk, Birgit Daetz.

Nedslaget på ejerlejligheder lå i gennemsnit på 714 kr. pr. kvadratmeter i december. Der er knap 30 pct. lavere end året før.

Prisstigningen på lejlighederne på 7,2 pct. sidste år er den største siden 2009.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere