Del : SMS

Ny hjemmeside til at bytte bolig

 boligsalg
Foto:

Hvis man kan finde en anden at bytte bolig med, så kan der spares store beløb til ejendomsmæglere.

Artiklen fortsætter under annoncen
Besparelsen er til at få øje på, hvis man kan finde en anden bolig, som ejeren er villig til at bytte med. Nu åbner en ny hjemmeside for, at byttelystne boligejere kan finde hinanden og bytte.

Boligbytter.dk hedder sitet, som er oprettet og drives af Jens Schultz Jørgensen, som selv har stået i situationen.

"Ideen til Boligbytter.dk opstod i 2010 som følge af den byttehandel, vi selv havde foretaget," forklarer han.

I Jens Schultz Jørgensens tilfælde byttede han sig til en større bolig og betale den anden part den prisdifference, som de to parter nåede frem til.

Besparelsen for begge parter er udgiften til en ejendomsmægler, som alt inklusiv løber op  i omkring 100.000 kroner for et villasalg i hovedstadsområdet. Derfra skal dog trækkes udgifterne til f. eks. tilstands- og energirapport, som stadig skal bruges på begge ejendomme - bl.a. for at kunne tegne en ejerskifteforsikring.

Men hvis parterne er enige om at bytte bolig, så kan de lade en advokat sørge for al papirarbejdet, hvilket køberen af en bolig alligevel skal bruge.

Det koster 500 kroner at oprette sin bolig på byttesiden.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere