Berlingske Business

Lejligheder købt som forældrekøb er steget mest i pris

Morthen Buhr har søgt omkring 100 boliger siden april og han ha
Overskrift
Morthen Buhr har søgt omkring 100 boliger siden april og han har endnu ikke fundet noget. Nu pakker han sin opsagte lejlighed sammen og håber på det bedste - evt. et forældrekøb. Foto:
Lejlighed
Overskrift
Arkivbillede Foto:

Siden 2012 er priserne på forældrekøbslejligheder steget med 19 procent, mens de øvrige lejligheder er steget med 16 procent.

Artiklen fortsætter under annoncen

Forældrekøbslejligheder er steget mere i pris end det generelle lejlighedsmarked, viser en ny opgørelse fra Danske Banks ejendomsmæglerkæde Home ifølge Jyllands-Posten.

Siden 2012 er priserne på forældrekøbslejligheder steget med 19 procent, mens de øvrige lejligheder er steget med 16 procent.

Det skyldes ifølge Handelsbanken mangel på lejeboliger, og at et stigende antal unge optages på landets videregående uddannelser, hvorved efterspørgslen på små lejligheder i større byer stiger.

Cheføkonom fra Handelsbanken Jes Asmussen advarer dog mod forældrekøb som investering. Han henviser til, at priserne på små lejligheder dykkede markant i 2008, hvor markedet nærmest gik i stå:

»Man skal se det som en investering i barnet og dets velfærd og ikke som en investering, der skal forsøde pensionisttilværelsen«.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Trump har sat en lille kæp i det globale klimahjul ved at genåbne tidens mest kontroversielle olieledninger. Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvorfor det alligevel er det økonomiske ra...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen