Del : SMS

Konkurrencen om andelslån er intensiveret

Andelslån_Business
Konkurrence om lån til andelsboliger betyder i flere tilfælde lidt lavere priser. Foto:

Efter flere år med stigende priser på lån til andelsboliger går det nu den modsatte vej med renten.

Artiklen fortsætter under annoncen

I november valgte Danske Bank at sænke prisen på andelsboliglån for de bedste af sine kunder med 1,6 procentpoint. Og ifølge John Norden, administrerende direktør i bankportalen Mybanker, der følger renteudviklingen i danske banker, gør flere banker her hjemme det samme. Det skriver Morgenavisen Jyllands-Posten mandag.

- Vi ser øget konkurrence om udvalgte produkter hos bankerne. Det gælder ikke mindst på andelsboliglån, som også var kommet højt op i pris, siger John Norden til avisen.

Boligchef i Handelsbanken Søren Fossing er enig i, at konkurrencen er skærpet, men han afviser, at den øgede konkurrence koster kunder.

- Vi kan godt se, at flere af de andre banker har sænket prisen. Det er noget, vi følger, men det er ikke noget, der bekymrer os, for med de satser, vi selv kan stille, går det egentlig meget godt, siger Søren Fossing til Morgenavisen Jyllands-Posten.

John Norden fra Mybanker nævner Arbejdernes Landsbank som en af de danske banker, der traditionelt har stået stærkt på andelsboliglån, og her deler man også vurderingen af, at konkurrencen er intensiveret.

Jens Damgård, boligforeningschef i Arbejdernes Landsbank, siger til avisen, at banken godt kan se, at der er øget aktivitet både blandt banker af Arbejdernes Landsbanks størrelse og hos de større banker.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere