Del : SMS
Berlingske Business

Køb én villa på Frederiksberg eller 19 villaer i Holeby

Til BT de ti største bolighandler
Arkivfoto. Foto:

Efter syv magre år på boligmarkedet bliver 2015 måske vendepunktet.

Artiklen fortsætter under annoncen

Antallet af handler og boligpriserne er steget ganske pænt i forhold til 2014 og giver håb om bedre tider på det svært forudsigelige marked.
2015 har dog også vist, at der er gigantiske forskellige på, hvor meget man skal betale for at blive boligejer.

huse

19 villaer eller én villa

Ifølge Boliga.dk er de højeste kvadratmeterpriser på solgte huse i 2015 således konstateret på Frederiksberg C, hvor en køber i gennemsnit har betalt ca. 46.000 kr. pr. kvadratmeter, og det kræver blot halvanden times kørsel i bil for at komme fra landets dyreste til landets billigste villaby, som er Holeby på Lolland.

Her er gennemsnitsprisen på en kvadratmeter villa er endt på godt og vel 2.400 kr. i 2015.

Det svarer til, at man i stedet for at bruge 6,44 mio. kr. på at købe 140 kvadratmeter villa på Frederiksberg, ville kunne købe 19 villaer i samme størrelse i Holeby.

n

København K i front

På lejlighedsmarkedet er forskellene knapt så store, men yderpunkterne er alligevel til at tage at føle på.
Årets højeste kvadratmeterpriser er registreret i København K, hvor en kvadratmeter lejlighed er blevet afsat for lige over 40.000 kr. i snit. En pris, man nok skeler misundeligt til i Korsør, der ifølge Boliga ligger i bunden af listen med en gennemsnitlig kvadratmeterpris på ca. 6.600 kr.
Sommerhusejerne i Tisvildeleje snupper den foreløbige topplacering på sommerhusmarkedet i år med en gennemsnitlig kvadratmeterpris på 29.751 kr.
Hornbæk følger lige efter med en gennemsnitlig kvadratmeterpris på 28.693 kr., og på grund af forsinkelse i tinglysningssystemet kan årets sidste sommerhussalg, der endnu ikke er offentliggjort, således stadig nå ændre billedet i Hornbæks favør.

Fransk livsstil

Lynhurtige salg

Mens Frederiksberg C topper listen over kvadratmeterpriser, er det et andet postdistrikt i hovedstaden, der snupper rekorden over omsætningshastighed.
I København NV er husene i snit blevet solgt efter 68 dage, mens villaerne i Kastrup følger lige efter med en gennemsnitlig salgstid 73 dage, og i Aarhus V og på Frederiksberg (postnummer 2000) har det taget henholdsvis 75 og 79 dage at få solgt boligerne.
Væggerløse på Falster tager bundplaceringen med en gennemsnitlig salgstid på 491 dage.
På lejlighedsmarkedet tager Greve, Nærum og Hvidovre topplaceringerne over de hurtigst sælgende lejligheder med gennemsnitlige salgstider på henholdsvis 44, 46 og 55 dage i 2015, mens sælgerne i Blokhus i snit har ventet 588 dage på at få solgt.


Se kvadratmeterpriserne og salgstiderne på solgte boliger i din by i 2015:


Villaer/rækkehuse

Ejerlejligheder

Fritidshuse

Artiklen er leveret af Boliga.dk.

*Boliga har kun medtaget postdistrikter, hvor der har været min. 20 salg i alm. fri handel i 2015. På grund af forsinkelse i tinglysningssystemet, og fordi året endnu ikke er slut, er det ikke det komplette antal handler, der er med i opgørelsen. Det er ikke i alle postdistrikter, der er angivet en salgstid. Det skyldes, at der er færre end 20 salg, som Boliga kan matche op mod en ejendomsmæglerannonce eller en Boliga Selvsalg-annonce.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere