Del : SMS
Berlingske Business

Danskerne holdt på boligerne i 2012

Dyrere lån kan presse boligpriserne
Foto:

Danskerne satte i 2012 færre boliger til salg, end det var tilfældet i både 2009, 2010 og 2011.

Artiklen fortsætter under annoncen

Danskerne satte i 2012 færre boliger til salg, end det var tilfældet i både 2009, 2010 og 2011. Det viser en opgørelse, som boligsiden.dk har lavet.

Hele 13 pct. faldt antallet af udbudte boliger fra 2011 til 2012, og især de første seks måneder af 2012 var sløve. Første halvår bød på et fald i nyudbudte villaer og fritidshuse på 22 pct., mens ejerlejlighederne gik som meget koldt brød - 27 pct. færre ejerlejligheder blev således sat i udbud i første halvår.

Samtidig viser boligsiden.dk's opgørelse, at antallet af boliger til salg falder markant. Der er i dag 30 pct. færre ejerlejligheder til salg, end der var i sommeren 2011.

- De faldende priser resulterede i, at flere boligsælgere har ventet med at sætte deres bolig til salg. Det præger tallene i de første seks måneder af 2012. I takt med at prisfaldet er stoppet på ejerlejligheder og villaerne, har flere boligejere sat deres bolig til salg, siger Birgit Daetz, kommunikationsdirektør hos boligsiden.dk i en pressemeddelelse.

Aktiviteten er således vendt en smule i slutningen af 2012, og ifølge boligsiden.dk tyder det på, at optimismen så småt er ved at vende tilbage.

- Udbuddet af boliger var højt for et års tid siden, men flere handler og færre nyudbudte boliger sikrer en bedre balance og en stabil prisudvikling - som vi har set igennem 2012 - og måske endda stigende priser i de kommende måneder, vurderer Birgit Daetz.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere