Del : SMS

Besparelse ved at flytte til Sverige skrumpet

TIL BM - oresund
Med de faldende boligpriser i Danmark er incitamentet til at flytte over til den anden side af sundet ikke længere så stort, hvilket kan mærkes (Arkivbillede af en tom Øresundsbro) Foto:

Faldende huspriser i Danmark har fjernet det økonomiske argument for at flytte over Øresund.

Artiklen fortsætter under annoncen

Der er blevet en million mindre i besparelse ved at købe en villa i Malmø-området frem for at bosætte sig i hovedstadsområdet, viser en analyse fra Lone Kjærgaard, cheføkonom i Arbejdernes Landsbank.

I 2006 og 2007 kunne en huskøber få den typiske villa i det sydsvenske for 1,6 millioner kroner mindre end en tilsvarende villa i hovedstadsområdet, og i dag er forskellen reduceret til 400.000 kroner.

"Boligpriserne på den svenske del af Øresundsregionen har i langt højere grad holdt skindet på næsen end det har været tilfældet på den danske del," skriver Lone Kjærgaard i sin analyse.

Prisudviklingen har formentlig også være medvirkende til, at færre danskere ifølge nye tal fra Danmarks Statistik flytter til Malmø. I 2011 flyttede 2.300 personer fra Danmark til Sverige inden for Øresundsregionen, og det er ca. halvt så mange som i 2006, da tallet toppede med 4.400 udflyttende personer fra den danske del af regionen til den svenske.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere