Berlingske Business
LIVE
09:15 Unibrew-konkurrent opjusterer forventninger trods kold sommer

SUV-amok: Salget af Nissan Qashqai er eksploderet

hedr
Peugeot 208 holder fast i pladsen som årets mest solgte bil i 1. kvartal 2017. Foto:

Med næsten 23.000 nye biler indregistreret i marts er der igen fremgang på markedet.

Hvis temperaturen på danskernes økonomi kan måles på salget af nye biler, så er vi inde i en hedebølge.

De Danske Bilimportører melder om salgstal for marts måned, som overgår samme måned i det forgangne år med hele 19 procent.

22.810 nye biler i marts svarer ikke bare til den bedste marts nogensinde, men også den næstbedste måned i branchen nogensinde – og den første forårsmåned runder kvartalet af som det bedste første kvartal nogensinde, og det næstbedste kvartal til dato.

09BILHEDR-163204.jpg
For abonnenter LÆS MERE : Volkswagen Golf: Den hurtige kvartet

»Hos De Danske Bilimportører forventede vi, trods flere år med absolut rekordsalg, at vi ville se et fortsat pænt bilsalg i 2017, og det bekræfter første kvartal absolut. Det er naturligvis meget tilfredsstillende, ikke blot for branchen, men for hele Danmark, idet bilsalget ses som en vigtig indikator for den generelle økonomiske situation. Vi er meget positive, og forventer at tendensen fortsætter,« udtaler direktør for De Danske Bilimportører, Gunni Mikkelsen.

19BILHEDR-131537.jpg
For abonnenter LÆS MERE : Citroën C3: Vellykket fransk frontalangreb

Top 10 over de mest solgte bilmodeller viser, at Nissans stort set altid populære SUV Qashqai er den mest solgte bil i marts med 1.308 eksemplarer, som svarer til imponerende 5,7 procent af alle de nye biler.

Med så højt et tal for en bil, der for nylig er vist med et facelift, kan meget tyde på enten stærke prisnedsættelser, udlejningsbiler eller indregistreringer til forhandlernes eget brug.

Nummer to på listen er mere hjemmevant i toppen af listen, den franske minibil 208 med 875 eksemplarer, mens nummer tre er VW Polo med 753 eksemplarer.

hedr

Danskernes tidligere favorit, VW Up, begynder nu for alvor at sakke bagud – som de fleste mikrobiler gør i markedet – på trods af et facelift i 2016. Den er nummer fire med 588 styk, og den er på samme placering for hele kvartalet.

De Danske Bilimportører fremhæver fremgang i Golf-klassen og blandt firmabiler som Mercedes-Benz C-Klasse, men tallene fortæller om en forholdvis stor procentvis tilbagegang i forhold til marts 2016.

hedr

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen