Berlingske Business
LIVE
13:57 Walmart og Google tager kampen op med Amazon

Renault Captur – forbedret, men til samme frapris

Renault Captur
Renault kan trods forbedringer af den lille SUV Captur holde indstigningsprisen i ave. Foto:

Den næstmest solgte Renault i Danmark får en mærkbar opgradering, og franskmændene vælger heldigvis at holde indstigningsprisen for den lille SUV på samme niveau som før

Med lave priser kommer man langt, og det skader heller ikke, at bilen så ser godt ud. Renault har ramt mange danske bilkøberes smag – og trang til værdi for pengene – med deres mindste SUV Captur, og for at holde konkurrenternes biler på afstand introducerer franskmændene i september Captur med et facelift i de danske butikker, og det er lykkes importøren at forhandle minimale prisstigninger på plads.

Fiat 500L
For abonnenter LÆS MERE : Den store Fiat er 40 procent fornyet
Artiklen fortsætter under billedet
Renault Captur
Konkurrenterne til Captur er bl.a. den nye Opel Crossland X og Peugeot 2008. Foto : Picasa

Basismodellen Authentique koster i dag 159.900 kr., og den stiger med blot 90 kr., men får så samtidig LED-kørelys og et smartphonebaseret infotainmentsystem som standard. Den skifter også navn til det mere mundrette Life. På samme måde bliver Captur-udstyrsniveauerne Expression Navi Style til Zen, og topmodellen Dynamique skifter til Intens. De to versioner får ligeledes mere udstyr (Zen får bl.a. nøglekort med startknap, Intens får fuld-LED-forlygter), og her skal kunderne lægge henholdsvis 5.000 kr. og 9.000 kr. mere end for den nuværende Captur.

21BILHEDR-095758.jpg

Captur er den mest populære bil i sin klasse i Europa, og det er grunden til, at Renault ikke satser på unødigt store designændringer. C-formede LED-kørelys i kofangeren, antydningen af et beskyttelsesskjold under kofangerne, LED-baglygter, nye lakeringer og mest af alt bedre materialer i interiøret med en mindsket andel af skinnende krom, bedre sæder og nyt Media Nav-infotainmentsystem er små, men velkomne ændringer. Til spørgsmålet hvorfor Captur faceliftet ikke bringer et automatisk nødbremsesystem med sig, svarer Renault med arrogance, at det efterspørger kunderne ikke. Det er at fralægge sig et vigtigt ansvar, og vi håber, at Renault vil overveje at indbygge systemet i Captur ved en kommende opdatering.

21BILHEDR-110255.jpg
Artiklen fortsætter under billedet
Renault Captur
Designerne har skiftet den skinnende krom ud med mat og givet kabinen bedre materialer. Foto : Picasa

Det danske modelprogram kører videre med tre motorer, som er de samme som i den nuværende model: en trecylindret benzinmotor på 0,9 liter med 90 hk (fra 159.990 kr.), en firecylindret benzinmotor på 1,2 liter med 120 hk (fra 201.900 kr. med Zen-udstyr) og en firecylindret dieselmotor på 1,5 liter med 90 hk (fra 201.900 kr. med Zen-udstyr). Den automatiske dobbeltkoblingsgearkasse EDC er tilvalg til 120 hk og dieselmotoren og koster 18.000 kr.

VW Up GTI
For abonnenter LÆS MERE : Hidsig mikrobil fra VW bliver en ægte GTI
Artiklen fortsætter under billedet
Renault Captur
LED-forlygter er en nyhed, og de kommer som standard med Intens-udstyret. Foto : Picasa

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen