Berlingske Business
LIVE
18:00 Business Live vender tilbage fredag

Danskerne skal vente på Citroëns nye SUV

hedr
Overskrift
C5 Aircross har unikt design i forhold til mange konkurrenter Foto:
hedr
Overskrift
Den nye C5 Aircross er 450 cm lang og en konkurrent til VW Tiguan Foto:
hedr
Overskrift
Kabinen har digital instrumentering og touchscreen Foto:

Komfort, unikt design og kraftig plugin-hybrid kendetegner ny fransk SUV, der har premiere på Shanghai Auto Show

Hvis det er kærlighed ved første blik, kan vi kun råde til at slå koldt vand i blodet.

Den nye Citroën C5 Aircross kommer tidligst til Danmark i slutningen af 2018, mens den allerede i oktober i år lanceres på det kinesiske marked. Det er en skam, for vi så gerne, at den franske SUV i klasse med Volkswagen Tiguan og Peugeot 3008 allerede var at finde hos de danske forhandlere i morgen, men det kinesiske markeds rolle i bilindustrien vejer tungere.

Artiklen fortsætter under billedet
hedr
Den nye C5 Aircross er 450 cm lang og en konkurrent til VW Tiguan Foto : Foto PR 5DsR(4)

Kinesiske kunder elsker historiske europæiske mærker og brands, og Citroën er med sine 98 år som bilproducent i den tunge klasse, og det er kun naturligt, at C5 Aircross har verdenspremiere på biludstillingen i Shanghai. C5 Aircross er 450 cm formfuldendt og Citroën-typisk SUV. Den er unik, ligner ingen af konkurrenterne, men i forhold til C3 og C4 Cactus er designet poleret og gjort mere voksent - mindre lygter, mindre Airbumps (luftlommerne nederst på dørene til beskyttelse af karrosseriet).

Artiklen fortsætter under billedet
hedr
Kabinen har digital instrumentering og touchscreen Foto : Foto PR 5DsR(4)
hedr 2018 JeepØ Grand Cherokee Trackhawk

Interiøret virker på samme måde mere konservativt, selv om der intet tilbageholdende er over den 12,3” store digitale instrumentering eller midterkonsollens touchscreen. Citroëns nye mellemstore SUV deler platform med Peugeot 3008 og 5008. EMP2-platformen er dog så fleksibel at akselastanden er unik for den, og endnu mere væsentligt er det, at Citroën-ingeniørerne har udviklet en ny type undervogn,

Progressive Hydraulic Cushions, der skal hæve affjedringskomforten til et udsøgt niveau. Den nye affjedring er en del af Citroëns Advanced Comfort-program, som skal gøre komfort og velbefindende til kardinalpunkter i mærkets nye modeller. Med langt mere end halvandet år til europæisk lancering er motorprogrammet langt fra på plads. Benzinmotorer med tre og fire cylindre og firecylindrede dieselmotorer virker selvskrevne, mens en plugin-hybrid-udgave allerede er bekræftet. Med to elmotorer og elektrisk firehjulstræk yder 300 hk – højere ydelse end nogen tidligere produceret Citroën.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen