Del : SMS

Udskældt kortgebyr trækkes tilbage

kort
Foto:

Danske butikskunder og butikker bliver alligevel ikke trukket 7,5 kr., hvis chippen ikke virker.

Artiklen fortsætter under annoncen

Teller trækker nu et betalingskortgebyr tilbage, som ellers skulle opkræves, hvis chippen i visse kreditkort ikke virker, så magnetstriben skulle bruges.

Der var tale om internationale chipkort.

Gebyret har fået ikke haft den ønske effekt, oplyser Teller i en meddelelse.

"Vi havde ikke forestillet os, at gebyret af enkelte forretninger ville blive lagt over på forbrugeren. Det har fjernet fokus fra målet, som er at øge andelen af transaktioner med chip og dermed at højne sikkerheden i betalingssituationen for både forretninger og kortholdere”, siger Peter Wiren, adm. direktør i Teller."

Teller vil nu sammen med Dansk Erhverv vurdere, hvordan sikkerheden ved at bruge chippen i kortene kan sikres.

”Vi er tilfredse med, at gebyret nu forsvinder og vil nu i samarbejde med vores medlemmer gøre en ekstra indsats for at sikre, at chippen bruges i flest mulige transaktioner. Alle parter, forbrugere, butikker, kortindløsere og banker har en fælles interesse i, at sikkerheden ved kortbetalinger er så høj som mulig, og vi vil meget gerne støtte relevante tiltag, som kan bidrage til at øge graden af chiplæsning”, siger Henrik Hyltoft, markedsdirektør i Dansk Erhverv ifølge meddelelsen.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere