Del : SMS

Hver tredje kunde vil droppe Danske Bank

Danske Bank er ikke populær blandt sine egne kunder, og hele 35 pct. af bankens kunder går med konkrete overvejelser om at skifte til et andet pengeinstitut.

Artiklen fortsætter under annoncen

Den andel er næsten dobbelt så stor som i befolkningen som helhed, skriver Politiken.

18 pct. af danskerne overvejer at skifte bank, viser meningsmålingen, som Megafon har lavet for TV2 og Politiken. Hos Danske Banks største konkurrent Nordea har 10 pct. af kunderne konkrete overvejelser om at skifte bank, mens den største kundetilfredshed findes hos Arbejdernes Landsbank, hvor blot 2 pct. af kunderne overvejer et bankskifte.

En række eksperter peger alle på bankens nye kundekoncept, hvor kunder med små engagementer skal betale et abonnement på op til 480 kr. årligt, som hovedårsagen til utilfredsheden. Også bankens omdiskuterede "New Standards"-reklamekampagne møder kritik.

- De har med fuldt overlæg skudt sig selv direkte i foden. Det er formidabelt og direkte mærkeligt, at en bank med så stor og professionel en kommunikationsafdeling kan gøre det her, siger Jesper Bo Jensen, ph.d. i finansiel forbrugeradfærd og manden bag firmaet Fremforsk, til Politiken.

Danske Bank ser selv utilfredsheden som en naturlig reaktion på et helt nyt kundeprogram, der har fået masser af medieomtale. Banken mener selv, at kommunikationen med kunderne er i fremgang.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere