Del : SMS

Sundhedsordninger er fortsat populære

a
Foto:

Selvom sundhedsordninger er blevet ramt af et skattesmæk, så ser virksomheder og medarbejdere fortsat klare fordele ved ordningen.

Artiklen fortsætter under annoncen
Virksomheder og medarbejdere er fortsat vilde med sundhedsordninger - selvom det er nu er slut med skattefradraget. Det skriver Politiken.

Hvor det var ventet, at op til halvdelen af ordningerne ville falde bort på grund af den ændrede beskatning, som månedligt koster lønmodtagerne 50-70 kroner, så har det stort set ingen effekt haft. 

Forklaringen lyder, at sundhedsordninger ganske enkelt er vokset ind i virksomhedskulturen.

"Vi har ventet på den tilbagegang, nogle havde forudset, men nu tror vi ikke længere, at den kommer. Disse ordninger er vokset ind i virksomhedskulturen. Kun få vil undvære dem, så hellere en skatteregning som er særdeles overkommelig,", siger Rasmus Ruby Johansen, chef for Sundhed og Skade i forsikringsselskabet PFA.

Samme melding lyder fra Danica Pension og Codan Forsikring.

På trods af udviklingen lyder der fortsat kritik fra Dansk Erhverv.

"De lønmodtagere, som i sidste ende ville vælge ordningen fra, er typisk de lavest lønnede, der har dårligst råd til at betale den ekstra skat. Det er stærkt uheldigt, for den gruppe har også brug for at gøre noget ved sundheden," sundhedspolitisk chef Martin Koch Pedersen.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere