Berlingske Business

Kan du tæmme PR-Tigeren?

medal
En god kampagne kan flytte holdninger og ændre folks adfærd. Og de bedste kampagner får også en pris. Foto: Iris

Står du bag årets bedste PR-arbejde? Så er det på tide at gøre opmærksom på dig selv, da Public Relations Branchen snart uddeler de eftertragtede PR-Tigere til bureauer, som har udmærket sig det seneste års tid.

En god kampagne kan flytte holdninger og ændre folks adfærd. Og de bedste kampagner får også en pris.

Det gælder også i PR-delen af den danske bureau-branche, hvor Public Relations Branchen for tredje år i træk uddeler tiger-trofæer til de dygtigste.

- PR-Tigeren har bl.a. til formål at sætte fokus på, hvad PR- og kommunikationsdisciplinerne kan. Som rådgivningsbranche har vi en stor opgave i at synliggøre den værdi, som vi dagligt skaber for vores kunder, og det kan en pris som denne bidrage med, lyder det fra Søren Kaster, formand i Public Relations Branchen, i en pressemeddelelse. Det skriver Markedsføring.

- De tre PR-Tigere gives til de bureauer, som skaber værdi for både forretning og samfund, fortsætter han.

Bred jury

Alle kan i princippet være med i kampen om PR-Tigerne. Så længe, der har været et PR-bureau med i opgaveløsningen.

Bureauer eller annoncører har mulighed for at indstille til en eller flere af de tre priser i kategorierne: PR Strategi, PR Eksekvering og/eller PR Nytænkning.

Til at bedømme de indsendte arbejder er en bred jury sammensat. Den omfatter profiler fra dansk erhvervslivs top, bureau-verdenen og det akademiske miljø. Det skriver Markedsføring.

Her er medlemmerne:

Lene Espersen, direktør, Danske Ark
Jens Otto Kjær Hansen, rektor Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Jens Klarskov, adm. direktør Dansk Erhverv
Kim Larsen, Head of Group External Relations, Senior Vice President, Danske Bank
Gitte Seeberg, generalsekretær, WWF Verdensnaturfonden
Anne-Marie Skov, direktør, Tuborgfondet
Kresten Schultz Jørgensen, adm. direktør, LEAD Agency og tidl. jurymedlem i Cannes Lions.

- Det har været afgørende for os, at juryen har tyngde og er i stand til at repræsentere både et bundlinje-fokus, en skarp faglighed og et forretningsmæssigt fokus. Det er nødvendigt, når vi skal hele vejen rundt om PR- og kommunikationsdisciplinerne, som tæller alt fra lobbyopgaver/Public Affairs, over strategisk rådgivning omkring omdømme, krisestyring og lignende til positionering af produkter og virksomheder igennem fx sociale medier eller presse, slutter Søren Kaster.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

I øjeblikket er der ikke tegn på, at inflation i Europa vil bide sig fast i de kommende år, fortæller investeringsdirektør Henrik Olejasz Larsen fra Sampension. Billedet ser lidt anderledes ud i USA,...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen