Del : SMS
Berlingske Business

Jobtatoveringer hitter

pix-jobtatoveringer
Foto:

Gamle sømænd med skonnerter på begge arme, kan roligt rulle ærmerne op. De er ikke alene.

Artiklen fortsætter under annoncen

Danskerne er så stolte af deres job, at de i stigende grad får fagtatoveringer på kroppen, skriver Avisen.dk.

En rundringning til 20 tatovører i København og Jylland viser, at tatoveringerne specielt er populære i Jylland, hvor tendensen er blusset op igen.

"De dukker op med jævne mellemrum. Det kan være bagere, der skal have tatoveret kringler eller skovarbejdere, som vil have økser over kors," siger Oluf With fra Silkeborg Tatovering til Avisen.dk.

Andre populære symboler er skorstensfejere og brandfolk, der får lavet brandbiler på kroppen.

I Herning sidder Keld Jensen og tatoverer i Kelds Tattoo-biks.

"Der kommer rigtig mange, der gerne vil vise, hvad de laver. Specielt mange fra forsvaret får lavet små militærmænd," fortæller han.

Den populære tendens ser ud til stå stærkest i provinsen, for de københavnske tatovører har ikke helt så travlt med at give danskerne et symbol på deres job. Der tegner sig et billede af, at det i Jylland mest er håndværkere, som får lavet et symbol på deres arbejde - mens det i København mest er kreative faggrupper som for eksempel forfattere, grafikere og journalister, der får foreviget deres job i huden.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere