Del : SMS
Berlingske Business

10 ansøgninger for at blive flaskedreng

pix-lommepenge

Kisen kradser også hos de helt unge, der i dag må kæmpe langt hårdere for at få et fritidsjob.

Artiklen fortsætter under annoncen
Burberry-halstørklæder og parfumer fra Gucci. Det er dyrt at være teenager i dagens Danmark. Lommepengene er blevet mindre i forbindelse med finanskrisen.

Derfor kæmper de unge om få fritidsjob, skriver Avisen.dk

- Man skal i dag sende 10 ansøgninger for at få et fritidsjob, siger

Andreas Fabricius, der er indehaver af jobportalen ungarbejde.dk, til netavisen.

Tidligere sloges supermarkeder, restauranter og bagere om teenagernes arbejdskraft. Men det er slut nu. Andreas Fabricius mener, det er aftryk fra finanskrisen:

- Tidligere var de unge dovne og fik lommepenge af mor og far til at købe blandt andet Hugo Boss-produkter, der er blevet standard blandt teenagere. Nu må de selv tjene penge for at opretholde det forbrug, siger Andreas Fabricius.

Han peger også på, at unge i dag bliver nødt til at sende langt grundigere ansøgninger, hvor de både vedhæfter karakterer og sørger for korrekt sprog.

Supermarkedsgiganten COOP mærker også, at teenagerne hungrer efter fritidsjobs.

- Tidligere havde vi altid skilte foran butikkerne, hvor vi ledte efter flaskedrenge. Dem har vi ikke længere, siger Jens Juul Nielsen, informationsdirektør hos COOP Danmark, til Avisen.dk.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere