Del : SMS

Ejendomsselskaber på vej ud af krisens skygge

Ejendomsselskaber

Ejendomsbranchen blev hårdt ramt af finanskrisen der begyndte i 2008. Store nedskrivninger og værdireguleringer fik ejendomsselskabernes bundlinjer til at bløde, og efterdønningerne fra finanskrisen har ikke lagt sig helt endnu.

På trods af massive negative værdireguleringer, har ejendomsbranchen på blot to år forbedret bundlinjen med 119 pct., mens omsætningen ligger relativt stabilt. Det viser en ny analyse af ejendomsbranchen foretaget af Berlingske Research.

Det er ikke kun denne analyse der tegner et positivt billede af fremtiden. Også Ejendomsforeningen Danmark ser indikationer på, at de hårde tider under finanskrisen er ved at slippe sit tag i branchen. De publicerer hvert kvartal en forventningsundersøgelse, hvor en række markedsaktører besvarer en række spørgsmål omkring branchens økonomiske udvikling i fremtiden. 

I den senest offentliggjorte undersøgelse fra 1. kvartal 2014 er der tegn på, at 2014 kan det blive året hvor industriejendommene begynder at bevæge sig væk fra de dystre forventninger. I undersøgelsen fremgår det således, at deltagerne forventer et markant mindre fald i ejendomsværdi og markedsleje end tidligere. Hvis udviklingen fortsætter i de kommende kvartaler, kan man i løbet af 2014 se forventninger om stigende ejendomsværdier og markedsleje.

Dette får du også med i analysen:

· Analyse af egenkapitalforrentning, soliditetsgrad og afkastningsgrad.

· Interview med Torben Christensen fra Ejendomsforeningen Danmark.

· Finanskrisens påvirkning.

· Forventninger til fremtiden.

 

Køb analysen nedenfor og download den direkte fra siden.


Køb adgang til denne artikel

Styksalg 990 kr.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

FÅ BESKED OM SENESTE ANALYSER, RAPPORTER OG GUIDES I BUSINESS PREMIUM

Vi udsender to til tre gange om måneden et nyhedsbrev om nye analyser, du kan hente i Premium.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

Sæt processerne i automatgear

Interview med Koncernchef, Thomas Honoré, ColumbusVi støder alle på det i vores arbejde. Forretningsprocesser, der ikke helt fungerer, er kedelige eller er omstændige, men ikke desto mindre nødvendige...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere